VVD Regio Noord zet zich in Den Haag in voor noordelijke provinciën

Afgelopen woensdag 7 september was het bestuur van de VVD Regio Noord in Den Haag. Hierbij waren ook de Groninger bestuursleden Remco Kouwenhoven, Jan Batelaan, Hans Ronde en Jan Martin Koetje aanwezig. De bestuursleden hebben de Tweede Kamer bezocht, waar ze hartelijk werden ontvangen door VVD Kamerlid Erik Ziengs. In het Kamergebouw werd gesproken met Kamerleden over Noord-Nederland

© VVD Regio Noord

In de Tweede Kamer werd er geluncht met de Noordelijke Kamerleden Aukje de Vries, Betty de Boer, Arno Rutte en Erik Ziengs. Er was hierbij ook ruimschoots tijd voor een gesprek en het stellen van vragen.

Na de lunch volgde een de rondleiding door het parlementsgebouw, waarbij de bestuursleden in de geschiedenis doken en goed de sfeer van het Tweede Kamergebouw konden proeven.  Met name het bezoek aan de Handelingenkamer maakte veel indruk, door de bijzondere architectuur. Het laatste onderdeel van de rondleiding was een bezoek aan de openbare vergadering in de Plenaire Zaal, de zaal waar de Tweede Kamer vergadert. De vergadering werd door de bestuursleden aandachtig gevolgd vanaf de publieke tribune.

Na de rondleiding stond een gesprek met minister-president Rutte in het torentje op het programma. Met hem was er een gezellig informeel gesprek en werd er ook nog van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de zaken die in het Noorden spelen nog even extra te benoemen. Hierbij werden onder andere de ontwikkelingen in het aardbevingsdossier en de ontwikkelingen met betrekking tot de gemeentelijke herindelingen aangestipt.

De dag werd afgesloten met een rondleiding en diner in Nieuwspoort. Nieuwspoort is een unieke plek in de wereld, waar politiek, pers, lobbyisten en publiek bij elkaar komen.