VVD: Maximaal inspannen voor toekomst Pattje

De VVD wil dat het College van Gedeputeerde Staten zich maximaal inspant om scheepswerf Pattje in Waterhuizen te behouden. Het College heeft de scheepswerf in het verleden verschillende dwangsommen opgelegd. De dwangsommen bedreigen het voortbestaan van de werf, terwijl er juist concreet zicht op de benodigde vergunning is.

Het College heeft in het verleden meerdere dwangsommen opgelegd aan de werf. Hiertegen is beroep ingesteld bij de Raad van State. De VVD wil die uitspraak echter niet afwachten en roept het college op zich hard te maken voor het voortbestaan van de werf.

Pattje heeft fors geïnvesteerd waardoor het nu zicht heeft op de benodigde vergunningen. Die dwangsommen uit het verleden bedreigen echter het voortbestaan van de werf.
''De provincie heeft jarenland een gedoogvergunning verleend aan Pattje. Natuurlijk moet er gehandhaafd worden wanneer regels worden overtreden, maar dit mag niet tot onevenredige gevolgen leiden'', zegt Nico Bakker, statenlid namens de VVD.

''Het college zou er goed aan doen om met Pattje in gesprek te gaan en zich in te spannen voor het voorbestaan van de werf en honderden banen'', aldus Bakker.