Waarom de VVD fractie niet gaat demonstreren

De fractie vindt dat demonstreren, protesteren en in bussen naar Den Haag gaan een effectieve manier van aandacht vragen kán zijn, mits goed ingezet, door de juiste mensen op het juiste moment. Ieder mens is er vrij in en daar staan wij als fractie ook vierkant achter. Het is een belangrijk recht.

Wij, de VVD-fractieleden zijn gekozen volksvertegenwoordigers en dat betekent dat wij meer en vooral andere middelen ter beschikking hebben om ons doel te bereiken dan niet politici. Die middelen gebruiken we, zeker in het gaswinningsdossier, volop. Er zijn formele moties en amendementen, talloze overleggen op allerlei niveaus. We kunnen binnen onze partij, samen met de leden, het verkiezingsprogramma bepalen en we hebben grote netwerken. Zeker in het gasdossier maken we veel gebruik van de goede lijnen onderling in de provincie én naar Den Haag. We hebben dan ook grote vooruitgang geboekt via en met de contacten met collega' s, Kamerleden en Ministeries. Dat is niet altijd zichtbaar en dat is jammer maar uiteindelijk is datgene wat je bereikt voor de inwoners het belangrijkste.

Protestacties, mail, krantenartikelen, petities, tv programma' s en films hebben invloed op de politiek en de VVD fractie ziet ze als ondersteuning voor en hulp bij het politieke handelen.

We zijn er nog niet en er valt genoeg te verbeteren, wij blijven ons dan ook volop inzetten door politiek overleg, druk op kamerleden en inzet bij de regeringsformatie.

Wij proberen dat gedoseerd en effectief te doen.

Dat is onze werkwijze en daarom steunen wij geen motie die ons of onze bestuurders oproept te demonstreren. De Groningers die gaan demonstreren wensen wij succes!

Mirjam Wulfse