VVD: alle Groningers gelijk behandelen, ook bij bushalte asielzoekerscentrum Ter Apel

In de Provinciale Staten werd besproken of er na december van dit jaar een permanente busverbinding naar het AZC in Ter Apel moet komen. De VVD-Statenfractie stemde tegen de motie over dit onderwerp.

De VVD ziet het niet als probleem dat AZC-bewoners nog 1,5 kilometer moeten lopen vanaf de laatste halte naar het AZC. "Deze situatie doet zich ook voor op tal van andere plaatsen in de provincie, aldus fractievoorzitter Wulfse. "Mensen in Zuidwolde stappen bijvoorbeeld in Beijum uit en moeten 1 tot 2 kilometer lopen. Ook mensen in krimpgebieden hebben niet altijd een bus voor de deur."

Voor de VVD zijn alle mensen gelijkwaardig. Als ergens een nieuwe wijk komt, of de omstandigheden veranderen, heeft het Openbaar Vervoersbureau Groningen/Drenthe vast beleid om te bepalen of er een bus gaat rijden en te bepalen waar die op de route gaat stoppen. De VVD vindt dat dit beleid ook hier moet worden uitgevoerd. Als er voldoende vraag is kan er een halte bijkomen, anders is dat niet nodig. De VVD-Statenfractie stemde daarom tegen de motie over dit onderwerp.