VVD verwelkomt Laura Dijkstra in de Staten; afscheid Mark Boumans

Laura Dijkstra, nummer 5 op de kandidatenlijst voor de VVD, is woensdag geïnstalleerd in de Provinciale Staten van Groningen. Zij volgt Mark Boumans op, die onlangs voor langere tijd is benoemd tot waarnemend burgemeester van de gemeente Ommen.

Dijkstra had een topdag in de Staten: na installatie mocht zij haar maidenspeech houden over de cultuurnota. De VVD heet haar van harte welkom in de fractie en kijkt uit naar een succesvolle samenwerking.

De VVD bedankt Boumans voor zijn inzet. Fractievoorzitter Wulfse: "Boumans heeft veel betekend, met name op het gebied van mobiliteit heeft hij veel bereikt. Dankzij Boumans zijn onze Duitse buren aangehaakt bij het spoor Groningen-Bremen. Ook heeft hij zijn strepen verdiend op het gebied van milieubeleid voor afvalverwerkende bedrijven. Door de goede samenwerking tussen fractie en gedeputeerde was Groningen de eerste provincie die haar financiën op openspending.nl publiceerde."