Trots op het mooiste dorp van Nederland

Dat steeds meer mensen in hun vrije tijd genieten van onze mooie provincie, wisten we natuurlijk allang. Toeristen weten de dorpen en steden in Groningen steeds beter te vinden en de Groninger VVD Statenfractie is dan ook verheugd om te zien dat één van onze mooie dorpen door de ANWB is uitgekozen als 'Allermooiste dorp van Nederland'!

Statenlid Mada Miesen: "Wij feliciteren de gemeente Het Hogeland en hun mooie dorp Winsum van harte en zijn blij met het feit dat we nu al positieve geluiden in Winsum horen over de extra boekingen die binnenkomen bij de verschillende recreatie-ondernemers, dus dat is een mooie opsteker in deze tijden!"

Gedeputeerde Mirjam Wulfse: '“ Wat een opsteker voor onze provincie en speciaal voor Winsum. Ik ben trots op Groninger ondernemers, erfgoedbeheerders en iedereen met zorg voor de omgeving. We kunnen nu aan veel meer belangstellenden laten zien wat échte gastvrijheid in een authentieke omgeving betekent”'