Kernenergie

Geen taboe op kernenergie

De Groninger VVD-Statenfractie vindt, dat er om de doelstellingen van het internationale klimaatakkoord in te vullen, geen taboe mag bestaan op het bespreken van de optie kernenergie.

Mocht uit berekeningen bij het klimaatakkoord blijken dat meer kernenergie een goede, betaalbare en betrouwbare vorm van energie is, dan komt er pas een gesprek over een nieuwe kerncentrale. De Groninger VVD wil het liefst een onderzoek naar internationale samenwerking. Daarom heeft de fractie de Tweede Kamer opgeroepen het gesprek over kernenergie bij de bespreking van het klimaatakkoord te betrekken.

Vrijdag 19 januari / Oproep aan de Tweede Kamerleden

De Groninger VVD statenfractie doet een een dringend beroep op alle Tweede Kamerleden:

U gaat het klimaatakkoord bespreken.

De besluiten die u de komende maanden neemt, hebben jarenlang grote gevolgen voor alle inwoners.

Voor ons allemaal dus.

Wij willen verzekerd zijn van een goede toekomst voor ons, onze kinderen en de komende generaties.

We willen nu, de volgende jaren en ook ver in de toekomst √°ltijd verzekerd zijn van voldoende energie. Voldoende energie die betaalbaar is voor iedereen.

Daarom roepen wij u op:

Begin niet met taboes in de besprekingen, betrek √°lle vormen van energie-opwekking in de besprekingen: ook kernenergie.

Stap over uw schaduw heen.

Stap over uw politieke termijn heen.

Zorg ervoor dat de energie van de toekomst ook voor de lange termijn goed en veilig word geregeld.

Zorg ervoor dat het haalbaar en betaalbaar blijft en zorg ervoor dat lusten en lasten goed verdeeld worden.

Namens de Groninger VVD statenfractie: Mirjam Wulfse