Minister Blok bezoekt projecten in Termunterzijl

Afgelopen zaterdag heeft Minister Blok van Wonen en Rijksdiensten een bezoek gebracht aan Termunterzijl. Hij werd ontvangen door Woningstichting Groninger Huis en een VVD-delegatie van de Provincie en Eemsdelta.

De Minister ging met Groninger Huis in gesprek, om te vernemen hoe nieuwbouw mogelijk is in een situatie van krimp. Hilde van Ree, directeur van de Woningstichting lichtte toe hoe dit project vooral gecombineerd met lokale initiatieven gerealiseerd wordt. Een dergelijk project is mogelijk door ketenintegratie en samenwerking. Zo komen uiteindelijk functies als wonen en toerisme bij elkaar in de parel van de Eemsdelta, Termunterzijl.

Met dit project worden uiteindelijk 6 generatiebestendige huurwoningen gerealiseerd, een hotel, huisvesting voor het visserijmuseum en wordt samen met bewoners aan een ontmoetingsruimte gewerkt. Daarnaast wordt met het Groninger Landschap samengewerkt om een recreatieve impuls te geven aan de Kleine Polder. Ook het project aan de A. Verburghwijk is besproken waar 22 woningen worden gesloopt en 10 generatiebestendige woningen terugkomen. Dit laat zien dat er goed wordt samengewerkt er mooie kansen ontstaan voor ontwikkelingen.