VVD: Benut ontwikkelkansen Blauwestad

Al sinds een jaar staat een ontwikkelaar klaar om zijn bouwplannen voor het Havenkwartier in Blauwe Stad te realiseren. “Een prachtige kans voor Oost-Groningen, wat de VVD betreft”, aldus de VVD fractie.

Dit plan bevordert de economie en werkgelegenheid. Naast de economische kansen is het ook een kans voor het College om haar bestuurlijke verantwoordelijkheid op zich te nemen. Of ze dat gaan doen, is echter nog de vraag. “Vandaag tijdens de bespreking van de jaarrekening verantwoordt het College het beleid van het afgelopen jaar ”, zegt Statenlid Nico Bakker. De ontwikkelaar wil per direct met een deel van het plan starten en de grond voor circa veertig woningen kopen. De VVD pleit ervoor dat het College de verkoop van deze grond zo snel mogelijk realiseert.

Waarom wordt er al een jaar over gesproken en is de grond nog niet verkocht? Het plan staat als een huis, geeft financiële ruimte voor de verlieslijdende exploitatie van Blauwestad en voldoet aan alle door de provincie gestelde eisen. VVD ziet de bouwplannen van de ontwikkelaar graag zo snel mogelijk verzilverd, zodat de ontwikkeling van het gebied op gang kan komen.