VVD: GELD NAAR GRONINGER ECONOMIE = GELD NAAR WERK

VVD minister Henk Kamp heeft zoeven het rapport van de Commissie Willems gepresenteerd. Een rapport vol goede plannen gemaakt in samenspraak met SBE, Groningen Seaports en de Provincie Groningen. In totaal kan het Eemsdeltagebied 60 mio euro tegemoet zien. Er wordt alles op alles gezet om de toekomst van de Chemische Industrie, na het failiissement van Aldel, te zekeren.

“20 mio euro van het Ministerie EZ, 20 mio euro van het Ministerie van SZW en 20 mio eur van de Provincie Groningen: veel geld voor goede plannen waar meteen mee aan de slag kan worden gegaan. De werkgelegenheid in Groningen is ermee gebaat. We staan er als VVD dan ook volledig achter. De enige vraag die we hebben is ‘waar doet de Provincie het van?’. Kan er zomaar 20 mio euro op tafel worden gelegd?” is de eerste reactie van Paulien Geerdink, fractievoorzitter van de Groningse VVD Statenfractie. Deze, en andere vragen zullen de komende tijd beantwoord moeten worden. Vast staat wel dat geld naar de versterking van de Groningse economie een goede besteding is!