VVD wil snel oplossing voor fietsverkeer noord-oosten van de stad.

De VVD-Statenfractie wil snel een oplossing voor het fietsverkeer uit en naar de noord-oostelijke stadswijken vanwege de stremming van de Gerrit Krolbrug.

De fractie heeft hierover vragen gesteld aan het provinciebestuur. Sinds weken kan het verkeer geen gebruik meer maken van deze brug die ligt op de drukste fietsroute van Europa. Vooral voor fietsers met fietskarren en fietsstoeltjes en mensen met scootmobiels zijn de vaste steile fietsbruggen een niet te nemen obstakel. De VVD-Statenfractie wil op korte termijn een oplossing voor deze groep gebruikers van de Gerrit Krolbrug.

Adequate oplossing op korte termijn

VVD-Statenlid Wim Hut vraagt het provinciebestuur met klem de ontstane overlast op zeer korte termijn op te lossen. Dit vooral ook omdat een alternatieve route, de Noordzeebrug, ook al vanaf 12 januari a.s. niet meer te gebruiken is voor het vele fietsverkeer. Dat zou betekenen dat fietsers met fietskarren of fietsstoeltjes en scootmobiels vanaf dat moment noodgedwongen zijn aangewezen op de bruggen bij de Oostersluis. Voor inwoners van de woonwijken De Hunze, Van Starkenborgh en Beijum is dit een (on)behoorlijke omweg. De VVD vindt dit een zeer onwenselijk perspectief en wil op korte termijn een oplossing voor deze situatie.