VVD: blij met samenwerking Groningen en Drenthe

De ondersteunende en uitvoerende diensten van de Provincies Groningen en Drenthe gaan meer samenwerken. Vooralsnog beperkt de samenwerking zich tot de taakgebieden Werken, Inkoop, Personele Zaken en Facilitaire Zaken. Maar het is de bedoeling om dit pakket verder uit te breiden. De Groningse VVD is blij met deze nauwe samenwerking. De VVD is sowieso voor een kleinere, effectievere en daardoor goedkopere en meer slagvaardige overheid.

Groningen, Friesland en Drenthe hebben in het verleden ruim 2 jaar intensief samengewerkt aan een Shared Service Center. Maar helaas trok Friesland daar de stekker uit. De VVD Groningen en de VVD Drenthe zijn nog steeds voorstanders van een nauwe Noordelijke samenwerking. VVD-Fractievoorzitter Mirjam Wulfse: "Voorlopig zijn we blij met dit resultaat, het is goed dat we eerst met zijn tweeën de draad weer oppakken. Het is een groeimodel en dat zien we als een eerste stap naar verdergaande ontwikkelingen" VVD gedeputeerde Mark Boumans sprak zich eerder al positief uit over nauwere samenwerking tussen Groningen en Drenthe. "Dit is een mooie eerste stap in de goede richting."