VVD steunt "Meldpunt Valse Lesstof" van de Nederlandse Vakbond Varkenshouders

De VVD in Groningen steunt de actie van de Nederlandse Vakbond Varkenshouders (NVV) om valse lesstof over de landbouw te melden.

Landbouwwoordvoerder Matthijs Oosterhuis: "De NVV wil met dit meldpunt bereiken dat er deugdelijk en objectief onderwijs wordt gegeven over de landbouw in Nederland. De VVD in Groningen steunt dat van harte. Dagelijks merken wij dat landbouwers in onze provincie te maken hebben met vooroordelen of gebrek aan kennis over hun bedrijven."

De VVD in Groningen merkt en ziet dat landbouwers zich tot het uiterste inspannen voor dierenwelzijn, verantwoord ondernemen en het welzijn van hun omgeving. Oosterhuis: "Toch is veel lesstof in het onderwijs niet meer up-to-date of afkomstig van organisaties die er een dubbele agenda op na houden. Dat mag niet zo zijn, onderwijs moet een eerlijk en objectief beeld geven van de landbouw. Daarom steunt de VVD in Groningen het meldpunt valse lesstof van de NVV."

Uitgebreide informatie over valse lesstof en het meldpunt is te vinden op: http://www.nvv.nl/meldpunt-valse-lesstof.