VVD: Waardevermeerding voor iedereen met schade door bevingen

De VVD statenfractie én de VVD Tweede Kamerfractie willen dat álle bewoners , zowel in de stad als provincie, die aantoonbare schade door aardbevingen hebben gebruik kunnen maken van maatregelen om de waarde van huizen te vergroten.

Het gebied waar aardbevingen schade veroorzaken verandert steeds en die schade wordt overal vergoed. Het gebied waar mensen in aanmerking komen voor waardevermeerdering zoals energiebesparingen is jammer genoeg tot nu toe beperkt tot 9 gemeentes. De VVD wil van die grenzen af. Niet steeds aanpassen maar gewoon vaststellen dat als er schade door bevingen is die verbeterende maatregelen genomen kunnen worden. Daartoe deed Kamerlid Betty de Boer vandaag een oproep. Ook doet het Tweede Kamerlid René Leegte in het Kamerdebat een oproep om de procedures rondom conflicten over de hoogte van de schade aanzienlijk korter te maken. Ook die oproep wordt door de statenfractie gesteund, een kortere procedure en sneller een bindend resultaat bij een conflict.