VVD verzoekt: niet-gebruikt geld voor de vogelradar terug in de pot!

De VVD verzoekt Gedeputeerde Staten het niet-gebruikte budget van €600.000 voor de vogelradar terug te laten vloeien naar de algemene middelen. Het ligt volgens de VVD niet voor de hand om deze gelden over te hevelen naar een onderzoek over de patronen binnen de vogeltrek, wat het college voornemens is om te doen.

Het college heeft - in het verleden - besloten tot het reserveren van zes ton voor de aanschaf van een vogelradar, met als doel het mogelijk maken van een stilstand voorziening voor het windmolenpark Eemshaven. Een stilstand voorziening, zoals bedoeld toen dit besluit werd genomen, is technisch onmogelijk gebleken. Deze vogel is wel gevlogen.

De VVD verzoekt daarom het niet-gebruikte geld terug te storten in de pot van de algemene middelen. 'Het kan niet zo zijn dat omdat project A niet lukt, het geld klakkeloos in project B kan worden gestoken. Wij zijn van mening dat er betere bestemmingen zijn voor dit geld.' aldus woordvoerder Madà Miesen.