Meer ruimte voor boeren

De boeren in ons land voorzien ons en vele andere landen dag in, dag uit van voedsel. Zij zorgen ook voor ons landschap. We eten nog steeds vlees en profiteren van de economische bijdrage van de veehouderij.

Om te investeren in duurzaamheiden dierenwelzijn, moet de sector ook in staat zijn deze investeringen terug te verdienen. Dat betekent dat de provincie niet alleen biologisch boeren moet stimuleren, maar alle sectoren een kans moet geven zich te verbeteren en te vernieuwen. Dit kan bijvoorbeeld door toe te staan om meer dieren te houden.

Meer welzijn voor dieren betekent soms ook meer ruimte per dier. Met subsidie zijn er een aantal voorbeelden waarbij dit blijkt te kunnen en de VVD wil dat de sector op eigen benen kan innoveren in duurzaamheid en dierenwelzijn.

Voor het maatschappelijk en economisch belang van Groningen en Nederland is het noodzakelijk dat we altijd blijven strijden en staan voor onze boeren.