VVD Groningen blij met versneld dichtdraaien gaskraan.

De provinciale statenfractie van de VVD in Groningen is blij met het versneld dichtdraaien van de gaskraan door minister Wiebes (Economische Zaken, VVD). Ook is zij tevreden over het nieuws dat de gaswinning al volgend jaar onder de veilige grens wordt gebracht, dat door het Staatstoezicht op de Mijnen (SODM) werd vastgesteld op 12 miljard kubieke meter.

NAM locaties Groningen

© Provincie Groningen

Groningen, 11 september 2019 - De provinciale statenfractie van de VVD in Groningen is blij met het versneld dichtdraaien van de gaskraan door minister Wiebes (Economische Zaken, VVD). Ook is zij tevreden over het nieuws dat de gaswinning al volgend jaar onder de veilige grens wordt gebracht, dat door het Staatstoezicht op de Mijnen (SODM) werd vastgesteld op 12 miljard kubieke meter.

“Mooi dat we sneller dan verwacht naar de nul kunnen", aldus statenlid Nico Bakker. “Het is duidelijk dat de politieke druk vanuit de provincie hieraan heeft bijgedragen". Verder is Bakker blij om te horen dat het SODM blijft monitoren in het gebied. Dit zien wij ook als eerste aanzet voor de verbetering van de schadeafhandeling en versterking.